Notaris unie: voor hetzelfde geld meer voor elkaar

Een eigen woning kopen of laten bouwen.

Je hebt de perfecte woning gevonden en je bod is geaccepteerd. Gefeliciteerd! Nu is het belangrijk om gemaakte afspraken op papier te zetten in een koopcontract. Het is de basis voor de overdracht van het eigendom van de woning. Vergeet je iets in het contract te zetten of staat het er niet helemaal goed in, dan kan dat grote gevolgen hebben. Want een ‘voorlopig koopcontract’ is bindend!

Koopcontract

In het koopcontract is een juridisch document waarin staat:

• Van wie je het huis koopt;
  • Hoeveel je ervoor betaalt;
  • Per wanneer het huis wordt overgedragen;
  • Eventueel: wat er aan de hand is met de woning of de grond waar de woning op staat.

Verder staat erin wat je afspreekt met de verkoper, bijvoorbeeld afspraken over:

• Ontbindende voorwaarden;
  • Een waarborgsom of bankgarantie;
  • Wat precies bij de woning hoort en wat niet;
  • Hoe wordt omgegaan met een eventuele bodemverontreiniging en bezwarende bepalingen zoals erfdienstbaarheden, zoals recht van overpad.

Naar Notaris Unie in Almere

Vaak wordt het koopcontract opgesteld door de makelaar of een andere adviseur die bij de koop betrokken is. Meestal omdat dit hoort bij de standaard dienstverlening. Het is niet verplicht. Je kunt het koop contract ook op laten stellen de notaris, waar je toch al naartoe moet voor de overdrachtsakte. Met onze gedegen kennis van de onroerendgoedmarkt is Notaris Unie hiervoor de ideale partij in de regio Almere. Wij zorgen ervoor dat alles snel en vakkundig verloopt.

De notaris is onafhankelijk en onpartijdig. Hij voorziet zowel jou als de verkoper van genoeg juridische informatie. Zo weet je waar je voor tekent en voorkom je dat je belangrijke zaken vergeet te regelen, zoals ontbindende voorwaarden of afspraken over zaken als bodemvervuiling. Ook de fiscale aspecten worden niet vergeten.

Vraag gratis en vrijblijvend een offerte aan

Offerte aanvragen 2021
0% Compleet
1 of 4